A 3. napuk a tréningen fárasztóra sikerült. A reggeli után rászabadítottak minket a városra. Persze azért kaptunk pár instrukciót. Négy helyszínt kellett meglátogatnunk. Először egy igazi izlandi háztartást nézhettünk meg belülről, amelyről kiderült, hogy az egyik trénerünk saját lakása. Majd a Harpa-t, mely nemcsak Reykjavik, de egész Izland legkiemelkedőbb kultúrális helyszíne és csomópontja. Azon kívül, hogy rendkívül színvonalas előadásoknak és programoknak ad helyet, architektúrája is egyedi: az épület homlokzata hatalmas üveglapokból áll, mely a nap folyamán mindig más színben pompázik és a fények különös játékát nyújtja az látogatóknak. Éjaszakántként állítólag az északi fény színeiben pompázik, ehhez azonban még nem volt szerencsém.

Különleges élmény a Harpa belsejében időzni

A következő állomásunk a City Hall, azaz a városháza volt. Itt sokat megtudhattunk az éppen regnáló kormánypártokról. Maga az épület a Tjörnin tó partján, ill. abban helyezkedik el. Nagyon impozáns, modern épület. A tó pedig nyaranta a városiak kedvelt strandolóhelye.

Szép időnk volt a városnézéshez

Ezután a tengerészeti múzeum következőt, mely nagyon érdekes volt. Egy finom izlandi halászlé után lehetőségünk volt meglátogatni egy, a partiőrség által leselejtezett és felajánlott cirkálót (azt hiszem). A neve Odin. A dolog különlegessége abban állt igazán, hogy mindent megtapizhattunk, gyakorlatilag nagyon kevés dolog volt kötéllel elzárva a látogatók elől. Tekerhettük, kapcsolhattuk, mozgathattuk, amit csak akartunk. Még Annát, a hosszú ideje kómában fekvő beteget is lélegeztethettük az orvosiban. Szegény elég rossz bőrben volt.

Mindenki élvezte, hogy volt időnk és lehetőségünk alaposan körbenézni

A végső megállónk a Hit Husid volt, amely egy közösségi ház a város szívében, amely egyben az egyik trénerünk munkahelye is. Nem akármilyen közösségi házról van szó, sokkal több annál. Amellett, hogy bárki bármikor (a nyitvatartási órákban) beülhet netezni vagy inni egy kávét ingyen, különböző programokat és bemutatkozási lehetőségeket kínálnak a helyi fiatal és sérült művészeknek. Ezen kívül felvilágosító órákat adnak a helyieknek a szexről, drogról, alkoholról. Továbbá az épület bármelyik termét ki lehet bérelni INGYEN, ha valaki szeretne egy kis összejövetelt tartani vagy épp egy táncórát. Tehát megteremtik a lehetőséget és az infrastruktúrát is a művészlelkek számára. Aki erre jár feltétlen beszélgessen velük egy picit. (http://hitthusid.is/en/)

Éppen 4 óra volt, mikor itt végetünk és ha már egyszer itt vagyunk 50 méterre az éppen kezdődő tüntetéstől, amely a Panama botrány miatt (félig) lemondott kormányfő ellen irányult, akkor miért ne segítsünk be kicsit a helyieknek. Így esett, hogy eljöttem Izlandra átesni életem első tüntetését. Érdekes volt látni, hogy mennyire nyugodtan viselkednek a helyiek. Hoztak maguknak hordót és dobokat, volt aki egy füstjelzővel adott hangot elégedetlendégének, volt aki vadászkürttel, de senki nem kezde el felszedni a térkövet, mint ahogy z kicsit délebbre és kicsit keletebbre szokott menni. Ez már a negyedik tüntetés volt egymás után, amely jól mutatja, hogy az emberek politikailag elég aktívak.

A hangszórós hölgy 5 perce még előadást tartott nekünk a közösségi házban

Persze 10 perc elég volt a hangzavarból és különben sem nézik jó szemmel az idegeneket egy tüntetésen, ezért miután kiéltük katasztrófuraturista hajlamainkat elindultunk hazafelé gyalog a tengerparton. A közelgő hidegfront miatt gyakorlatilag jól laktunk porral mire hazaértünk de út közben csodás látványt kínáltak a távoli havas hegyek.

Szép kilátással zártuk ezt a fárasztó napot